Linnéa Jirsäter♥

Alla inlägg under februari 2011

Av Linnea Jirsäter - 25 februari 2011 13:46

Halloj!

Tänkte börja med att berätta lite om gårdagen: på morgonen var jag på lasarettet för att prata lite om hur det går med min medicin. Efter det skjutsade mamma ner mig till zigma där resten av klassen var, vi skulle på bokrean :), vi fick en budget på ca 100 kronor av skolan att köpa en bok för,  själv köpte jag ingen på själva rean men boken kostade under 100 kr så jag fick den (:

Efter bokrean gick jag, Hannah & Emma och åt på saffets, alltid lika gott!

Och så hade vi en lektion till, sen slutade vi..

Nu så ska jag berätta om idag:

Vi började klockan 9, första lektionen var SO men jag gick iväg med vår studievägledare Anna för att prata om att få betyg i Bild, jag ska alltså få läsa extra för att få ett grundskolebetyg som saknades..

Efter det hade vi bara matte, slutade halv 12 och då satt jag vid datorn en stund (som jag nästan alltid gör på fredagar höhö).

När jag kom till busshållplatsen så stötte jag på Anna (alltså inte min studievägledare haha, utan min kusin) så vi åkte tsm till stan :)

Först följde Anna med in på coop konsum för jag skulle köpa lunch, det blev en skagenrörabaguette och en cola, yummi!

Sedan följde jag med Anna en snabbis in på H&M, efter det så gick jag mot bussen.

Och ah, nu sitter jag här, ska äta lunch nu sedan ska jag duscha =)

Ikväll ska vi nämnligen till familjen Tegnelid i Irsta och fira Maja :)


Så jag bloggar kanske mer senare, eller så blir det nog imorn!

Skööönt nu med sportlov!


Boken jag köpte igår:)


Och min lunch, yumm!


 

Av Linnea Jirsäter - 22 februari 2011 15:09

Hallojsan!,

Idag hade vi bara en lektion, vi hade "halv studiedag" så vi slutade halv 12 :)

När vi slutat gick jag, Emma, Hannah och Sara ner mot stan (:

Efter halva vägen gick Sara hem till en kompis, men jag, Emma & Hannah gick vidare :)

Först skulle Emma in på kjell & company och köpa en USB-förlängare. Sedan gick vi vidare mot Ica skrapan där jag skulle köpa lunch att ta med mig hem ^^,

Det blev inte en sån lång stund på stan, sedan tog jag bussen hemåt.

När jag kom hem så la jag in strips i ugnen och värmde 2 kycklingklubbor (som jag köpte inne på Ica).

Maten vart jättegod!, med en massa grillkrydda på stripsen, yumm!

Nu tänkte jag träna lite på min engelska redovisning om Indien som ska redovisas imorn, är as nervös!


Ikväll blir det antagligen tv, bloggar kanske mer senare, eller imorn :)


Dagens lunch, yumm!


 

Av Linnea Jirsäter - 19 februari 2011 17:32

Idag vaknade jag helt utvilad, gud va skön den känslan är!

Jag tog det iallafall lugnt hela förmiddagen, sen duschade jag och sedan kom Maja och skjutsade wilma och mig till wilmas musikal :)

Efter musikalen så åkte vi till Maxi och handlade, haha jag känner mig alltid så vuxen när jag går där med en vagn och wilma och jag handlade lite vad vi ville..

Det blev iallafall revbensspjäll och pommes till kvällsmat, yumm!

Ikväll blir det bara mys framför tvn, jag tror att jag ska kolla på gaygalan men vi får se med den saken! (h)

Men nu så måste jag sätta in stripsen i ugnen, så bloggar kanske senare eller så blir det nog imorn!


Hoppas ni får en mysig lördagskväll!


 

Av Linnea Jirsäter - 18 februari 2011 13:37

 


Gina 129:-


 

Av Linnea Jirsäter - 16 februari 2011 14:24

Hellooo!,

Imorse höll jag på att missa bussen, men som tur var så blev jag räddad av vägarbetet (y)

Och jag kom faktist inte försent idag (för en gång skull), yeah! (h)

Skoldagen:

Första lektionen var Matte, sedan hade vi engelska & sen lunch (:

På lunchrasten gick jag och Emma och kollade på en konsert i scenen, den var jättebra!

Efter konserten så hade vi svenska, då skrev jag klart min text om barnuppfostran (haha).

Jag fick sluta lite tidigare eftersom jag vart klar så jag tog bussen hemåt:)

Och nu sitter jag här..

Ska nu läsa Frida & veckorevyn som slank ner i brevlådan today!

Och måste bara berätta att imorgon så ska vi börja med ett filmprodjekt på So:n, vilket jag ser fram emot! :D


 

 

 

Av Linnea Jirsäter - 14 februari 2011 17:38

Hallojsan!

Skoldagen:

Jag började klockan 10 :)

Vi hade först svenska, sedan engelska och sista var So (:

På So:n så kom vår nya historielärare som vi ska ha ett tag i historia framöver!

Han berättade mest om sig själv och så pratade vi om att kanske göra ett filmprodjekt, vilket jag tkr låter askul eftersom jag älskar att filma och redigera filmer 8)

Idag kunde man även köpa rosor till ngn man tkr om eller liknande, Linda och jag tänkte egentligen köpa till varann men vi hann inte träffas och ge varann haha.., iförsej så vet jag inte ens om hon köpte ngn 8D

Efter vi slutat så skyndade jag iallafall mig hem för att hinna baka innan mamma & wilma kom hem..

Jag hann tyvärr inte bli klar innan dom kom hem men dom fick gå ut ur köket så jag hann fixa klart..

Jag gjorde en kladdkaka som jag dekorerade med ett florsockerhjärta & rosa grädde (h)

När vi satt och fikade så gav vi också varandra presenter, av mamma fick jag pengar och en trisslott och av wilma fick jag ett gulligt kort :)

Nu kan jag ju äntligen också berätta vad jag köpte till dom!

Till mamma köpte jag en fin kopp från indiska och fyllde den med hjärtgodisar och till wilma köpte jag en liten söt nalle (:

Ikväll så blir det top model 15!


 

Fast jag hade ingen bättre bild på mammas kopp.. 

 


Linnéa Jirsäter heter jag & här i min blogg skriver jag om allt och inget :)

Kalender ♥

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Letar du efter något?♥

Mina senaste inlägg ♥

Mina kategorier♥

Arkiv ♥

Tidigare år

Bloggar ni borde kolla in ♥

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards