Linnéa Jirsäter♥

Alla inlägg under juli 2011

Av Linnea Jirsäter - 31 juli 2011 21:31

 

 

 

 

Av Linnea Jirsäter - 30 juli 2011 16:41

1. Fila naglarna med jämna mellanrum. Använd en fin fil och fila till formen 1-2 gånger i veckan för att förhindra att nageln spricker eller skivar sig. En fin fil med högt ”grit”-tal förseglar nagelkanten och är dessutom lätt att underhålla nagelformen med då den inte tar speciellt mycket på längden.


2. Använd nagelolja. Precis som huden så behöver nageln fukt för att behålla sin naturliga spänst och elasticitet. En nagelolja håller dessutom dina nagelband återfuktade. Skillnaden mellan en nagelolja och t.ex en matolja är att nageloljan har mindre molekyler och tränger därmed lättare ner i nagelns undre skikt. En nagelolja mättar också törstiga, torra nagelbäddar vilket motverkar att nageln missfärgas av lack.


 

3. Polera (men inte för ofta). Polering får inte bara dina naglar att se snyggare ut, lacket sitter dessutom bättre på en jämn nagelyta än på en ojämn och vågig. Använd inte den grövsta delen på polerfilen oftare än 2-3 gånger per år, då riskerar du att försvaga nageln, de två finaste sidorna kan du däremot använda ungefär en gång per vecka.


4. Lär dig lacka som ett proffs. Lacka med så få penseldrag som möjligt, kletar du runt för mycket blir det sällan bra och lacket kommer ta längre tid på sig att torka. Blir det ojämnt så fixa hellre till det med ett extra lager istället. Optimalt är tre penseldrag per lager lack: ett i mitten, och sedan ett drag på vardera sida. För att undvika kladd på nagelbanden, placera penseln mitt på nageln och skjut den uppåt tills du har ½-1 mm mellanrum mellan nagelband och lack, och dra sedan penseln mot nageltippen. Lack på nagelbanden ser bara inte kladdigt ut, det får även lacket att chippa fortare.


 


5. Använd alltid underlack och överlack. Underlacket fungerar som ett klister för ditt färgade lack, och skyddar nageln mot missfärgningar. Ett överlack ger glans och skyddar dessutom ditt färgade lack mot repor, då överlack är mer stöttåligt än färgat lack då det inte innehåller några färgpigment.


 

6. Snabbtorkande produkter is the shit. Det finns inget tråkigare än att lacka naglarna och sitta och vänta i evigheter på att nagellacket ska härda. Ibland kan det ta flera timmar, och vissa lack vill inte härda helt på egen hand över huvud taget. Snabbtorkande produkter gör ditt lack yttorrt på någon minut, och härdar samtliga lager lack på 20-30 minuter. Det finns i flera olika former, bland annat droppar, spray och snabbtorkande överlack.


7. Använd rätt sorts remover. Välj en remover som inte innehåller aceton, och helst inte någon olja. Aceton är ett väldigt starkt lösningsmedel och torkar ut både naglar och hud onödigt mycket. Med en remover som innehåller olja finns det risk för att oljan lägger sig som en hinna på toppen innan lösningsmedlet hunnit dunsta och kapslar in lösningsmedlet mot nageln, vilket både torkar ut och kan missfärga.


8. Bit inte. Förutom att du i slutändan får små stumpar till nagelbädd så är det väldigt ohygieniskt. Tänk på allt du tar i under dagens gång – pengar, dörrhandtag, stången på tunnelbanan – händerna är en riktig bakteriehärd, och bakterierna fäster ännu bättre i trasiga nagelband och spruckna naglar.


9. Peta inte under naglarna. Vassa föremål borrar upp fåror under nagelkanten, vilket gör att smutsen fäster ännu lättare. Borsta rent med en nagelborste istället!


10. Våga annorlunda färger. Rött och rosa är klassiker som fungerar i alla lägen, men annorlunda färger som grönt, lila, blått, gult, orange och brunt är snyggare och mer bärbart än vad man kan tro! Börja med ett krämlack om annorlunda färger skrämmer dig, det är oftast mer bärbart än ett skimrigt.


 


Tips från här ifrån


 




Av Linnea Jirsäter - 29 juli 2011 12:56

 

Påväg till Hasseludden..


På vägen stannade vi på Ikea och åt lunch, yumm!


Mamma åkte fel så jag var tvungen att sätta på gps i mobilen.. (h)


Wilmut i lobbyn!


Wilmas och mitt rum!


Utsikten från vårt rum..:)


Badrum..


Jag i min snygga Yukuta.. (som man by the way gick runt i hela dagarna, om man klädde på sig var man utmobbad haha)


 

Fruktbuffén!


 

En av de varma poolerna utomhus, riktigt mysigt!


En till av utomhuspoolerna!


Den stora inomhuspoolen..:)


Middag på kvällen..


 

 

Allt på "vuxenmenyn" såg skumt ut så jag tog barnbuffén.. hehe...


..Men då fick man ju också efterrätt (h)


 

 

 

Hotellfrukost = Mums


 

Och så lite bilder från Nacka Forum:


 

 

Tacobar, yummi


Haha, "Mall of Fame"


Wilma goes Shopaholic..


Här är det jag köpte:


En übersöt Ugglering, Indiska


 

Söt plånbok, Accessorize


Mysiga shorts, New Yorker


Kopp, Indiska


Väska, Lindex


Uggleblock, Maxi (Och ja, Jag gillar Ugglor haha)


Solotidning


Sött linne, New Yorker


 


Av Linnea Jirsäter - 28 juli 2011 19:19

Nu är jag hemma igen efter en skön övernattning på Hasseluddens spa!

Jag har haft det superbra med en massa god japansk mat och mycket relaxande i de varma poolerna!

Vårt rum var också superfint och vi fick en jättefin utsikt över vattnet :)

Det fanns också en fruktbuffé där man fick ta hur mycket frukt man ville hela dagarna, himmelriket för mig som älskar frukt!

Idag (Torsdag) har vi vart på Nacka Forum,

Shoppade lite saker, bilderna från både Hasseludden och på vad jag köpte kommer imorn..


Nu ska jag packa upp,

Så syns senare eller imorn då bilderna kommer!


 


 

Av Linnea Jirsäter - 27 juli 2011 10:20

Känner redan de japanska känslorna komma..

Nu har jag precis duschat och ska packa det sista,

Ca halv 12 åker vi mot Stockholm och Hasseludden!


Det stog att det finns trådlöst internet på rummet, men vi får se med det,

Annars bloggar jag när jag kommer hem!


sayônara!


    

Av Linnea Jirsäter - 25 juli 2011 17:33





Tänk vad man kan göra med bara smink?

Promise Phan kan nog förvandla sig till vem som helst..


 

Av Linnea Jirsäter - 25 juli 2011 16:11

Hejhå!,

Just nu är jag hemma hos familjen Andersson,

Wilma och jag har ätit lunch här och väntar på att Anna ska komma hem :)

Nyss var vi på Rusta, själv köpte jag ett torrschampoo.

Och för tillfället ligger jag och kollar på deras semesterbilder från USA,

Super coolt att dom vart på Universal studios och sett t.ex där dom spelar in Desperate housewives!


Höres!


 

Av Linnea Jirsäter - 24 juli 2011 21:14

 


 


 


Så här ser min förvaring av smycken ut för tillfället (haha det kanske märks att jag älskar smycken),

Lätt att hålla reda på dom men funderar på att köpa ett "smyckesträd" senare..


 


Linnéa Jirsäter heter jag & här i min blogg skriver jag om allt och inget :)

Kalender ♥

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Letar du efter något?♥

Mina senaste inlägg ♥

Mina kategorier♥

Arkiv ♥

Tidigare år

Bloggar ni borde kolla in ♥

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards