Linnéa Jirsäter♥

Alla inlägg under mars 2011

Av Linnea Jirsäter - 31 mars 2011 17:43

Hallådär!,

Skoldagen:

Första lektionen var Engelska, sedan hade vi svenska, lunch och efter lunch gick jag ner till Bilden:)

Satt och jobbade där själv tills jag slutade klockan 2 c:

När jag kom hem sa mamma att jag skulle äta ngt mellis snabbt, för vi skulle sedan till Veterinären för att hämta Tindra (som vi lämnade in imorse för vaccinering plus sterilisering), och Tusse skulle även vaccineras..

Inne på mottagningen fick vi träffa Tindra, som var vääldigt trött och "groggig".

Tusse var så nervös så han klättrade upp i fönstret och hade nästan ner taklampan..höhö..

På vägen hem från veterinären satt iallafall både Tusse & Tindra och skrek hela vägen, härligt ._.

Just nu så har Tindra en tratt på huvudet så hon inte ska slicka på stygnen.., haha hon är så söt, går in i allt möjligt hela tiden (h)

Nu ska jag kolla lite på datorn, sen ska jag duscha och sedan blir det att plugga historia tills klockan 8!

Imorgon har jag muntligt förhör, wish me good luck!


En trött och vinglig Tindra..


 


Av Linnea Jirsäter - 29 mars 2011 18:06


Det här blir spännande!, ska nu för första gången i mitt liv smaka en fryst färdigpizza..


Så nu vet ni (h)


 

Av Linnea Jirsäter - 28 mars 2011 16:52

Nihao!,

Kom nyss hem från stan där jag gick en snabbis :)

Skulle köpa schampoo och balsam och lite nya kläder..

Jag gick först in på H&M, men hittade inget.

Inne på Gina hittade jag en av mina favorittröjor fast på rea, haha köpte 2 st till fast i andra färger (h)

Dom kostade bara 74 kronor st och jag älskar ju dom tröjorna så c:

Efter jag köpt det jag skulle så tog jag bussen hemåt..

Vid Berghamra visade det sig att jag och Anna hade åkt på samma buss utan att ngn av oss visste om det, haha så det var synd att vi inte hann snacka på bussen 8)

Och nu sitter jag här..

Ikväll blire lite plugg och sedan en massa bra på tv!


 

 

Av Linnea Jirsäter - 28 mars 2011 08:29

Shit vad helgen gick snabbt, har knappt hunnit med någonting!

Just nu så har jag iallafall nyss duschat och sitter nu och kollar på lite bloggar och äter frukost c:

Såg nyss på gossips att något av mina tips äntligen var med haha!, har skickat in flera gånger, men nuså!

Börjar klockan 10 idag, skönt att slippa stressa för en gångs skull :)

Efter skolan ska jag stanna på stan en snabbis och köpa schampoo och balsam, och så sa mamma att jag fick köpa ngt på H&M för resten av pengarna, fick ju en femhundring så ngt ska jag nog kunna hitta!

Aja, nu måste jag sluta!


Hörs senare :) 


Jag såg på det nya programmet fenomen igår, och i eftersnack såg jag att bloggarna Daniel Paris, Hugo rosas och Paow satt i publiken c:  (är inte det där Lorenzo som sitter där också?)


 

Av Linnea Jirsäter - 22 mars 2011 16:37

God eftermiddag!

Imorse började jag klockan 9, hade matte första lektionen och sedan hade vi svenska och sista lektionen var engelska:)

På svenskan pratade vi om Shakespeare..

Vi slutade ca halv 3, då åkte jag ner på stan och handlade lite mat 8)

Sedan åkte jag hemåt. Direkt när jag kom hem packade jag upp varorna och sedan började jag med att göra min hemmagjorda vaniljglass, yumm!

Just nu sitter jag och kollar på lite bloggar och väntar på att glassen ska bli färdig i frysen (:

Har inte bloggat på ett tag nu så jag har helt glömt och berätta att vi just nu håller på att göra om i vardagsrummet!

Igår var mamma och jag på färgaffären och kollade ut en färg till fondväggen.

Igårkväll sålde vi även vår skinnsoffa!, vår nya soffa kommer ngn gång under nästa vecka så just nu är vi sofflösa *buhuhu* (h)

Så snart får jag börja inreda i vardagsrummet, skoj!


Nu så tänkte jag plugga lite och sedan ska jag duscha:)


 

Av Linnea Jirsäter - 18 mars 2011 15:45

Så var det fredag igen då!

Dagen har sett ut ungefär såhär:

Vaknade och längtade tills jag fick ta på mig min skinnjacka och converse...Tills jag såg vädret ute.  Det SNÖADE! *suck*

Sen hade jag problem med bussen (som vanligt),  fast idag stog jag och väntade på en buss som aldrig kom! åh va sur jag var när jag fick höra att den var inställd, anyway jag stog alltså och väntade på en inställd buss i ca 20 min tills jag fick springa till stallet.. Kom ca en halvtimma försent ._.

När vi slutat, alltså halv 12, så åkte jag och Emma ner på stan :)

Först skulle jag visa Emma var den lilla typ indiska butiken Shanti låg, hon skulle köpa en tygväska (:

Efter hon köpt en så gick vi till H&M och kollade på ringar (ringberoende som både är haha).

Själv köpte jag ringen som jag visade bild på igår, fast inte i vit utan i rosa :), Emma köpte också ringar, men hon köpte ett pack med flera 0lika ringar (:

När vi köpte ringar så gick vi in på Bik Bok och kollade en stund, och sedan Kicks och Apoteket. 

Vi åt på Mc'donalds sedan så skulle Emma möta upp Emelie så då tog jag bussen hemåt :)

Det blev alltså lite småsaker köpta idag, hårinpackning, ringen & en daily scrub!

Just nu så sitter jag och bloggar (som ni kanske märker haha) och så lyssnar jag på musik:)

Ikväll så blir det fredagsmys med snacks och Let's dance (Vi är en typisk svensson familj haha).


Ringen


 

 



Linnéa Jirsäter heter jag & här i min blogg skriver jag om allt och inget :)

Kalender ♥

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Letar du efter något?♥

Mina senaste inlägg ♥

Mina kategorier♥

Arkiv ♥

Tidigare år

Bloggar ni borde kolla in ♥

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards