Linnéa Jirsäter♥

Alla inlägg under april 2011

Av Linnea Jirsäter - 30 april 2011 20:54

Ohoj!,

Just nu sitter jag i Annas säng med hennes mac, hon stack nyss ut och skulle träffa några kompisar,

Ville inte följa med, skulle kännas lite weird att vara med några jag inte känner så mkt..

Aja, blir ändå snart hämtad :)

Wilmuten och jag cyklade iallafall hit vid 3, sen åt vi mat klockan 6, vi åt påskmat haha!

Men det var bra för jag åt ju inte påskmat då det var påsk så(:

Efter maten stack wilma till Majbrasan men Anna och jag orkade inte gå och kolla på den iår så vi stannade här istället och snackade & nördade youtube istället haha (h)

Så ja..

Kollar just nu också lite på youtube plus kollar lite bloggar =)


Ha en fortsatt bra Valborg!


 

Av Linnea Jirsäter - 29 april 2011 14:51

Helluuu,

Är hemma från stan nu :)

Klippte mig + kollade lite i affärer, hitta dock ingenting..

Skoldagen:

Hade som vanligt på fredagar bara 2 lektioner, So och Matte (:

När vi slutat, alltså halv 12, så åkte jag ner på stan för att klippa mig..

När jag klippt mig och skulle betala (med kort) så stog det att köpet inte beviljades, så dom sa åt mig att jag skulle testa att gå ut och ta ut pengar istället..

Haha hade även glömt mitt ID-kort hemma så dom var modiga som litade på mig.. (även fast jag aldrig skulle göra en sån sak som att gå iväg utan att betala).

Men icke sa nicke, gick inte heller att ta ut pengar, så jag ringde mamma och frågade om hon satt in pengarna på mitt kort, det hade hon men det hade tydligen inte överförts..

Som tur var hade mamma inte börjat än så hon kunde komma och betala, *puh*.

Vet faktist inte vad jag skulle gjort annars..

Aja,

Gick lite i affärer innan jag åkte hemåt :)

Och nu måste jag äta, har inte ätit lunch än..

Blir som vanligt en skagenrörabaguette och en cola (y)


Hörs senare! En aning kortare.. ungefär axellängd :)


 

Av Linnea Jirsäter - 28 april 2011 17:40

Håller just nu på att baka baguetter, att det kan ta en sån himla tid att baka ngt visste jag knappt..

Degen har jäst i ca 1 timma nu..

Men snart kan dom bakas ut!

Skoldagen:

Som vanlig på en torsdag, hade bild sista lektionen.

Slutade klockan 2, men jag stannade kvar tills ca 3 för att jobba lite extra + att låna skrivaren (har ingen hemma).

Efter jag slutat handlade jag ingredienserna till baguetterna, och nu sitter jag här och väntar på att ugnen ska bli varm :)

Ikväll blir det inget historiaplugg, skönt!


Hörs sen!


 

Förhoppningsvis resultatet.. (h)


 

Av Linnea Jirsäter - 27 april 2011 08:08

Tjena!,

åt nyss frukost och ska snart dra mot bussen :)

Idag tänkte jag cykla till busshållplatsen (som alltså är vid stallet)  och sedan får cykeln stå där tills jag ska hem från bussen igen,

på så sätt så missar jag förhoppningsvis inte bussen..haha..

Kom på imorse när jag vaknade att jag trott att det var Måndag igår, och därför skrivit det som rubrik på gårdagens inlägg, oopsi!

Jag känner mig fortfarande lite förvirrad vilken dag det är, måste nog vara på grund av att det inte var ngn skola i måndags..


Aja,

Have to go!


Wish me good luck on det muntliga provet idag!


Så här ser jag ut idag!


 

Av Linnea Jirsäter - 26 april 2011 15:31

Hemma från första skoldan!

Imorse gick jag upp ca kvart i 7 för att dusha..:)

Var skönt att bli klar tidigt så jag slapp stressa, fick också skjuts av mamma till stallet (:

När vi slutat, alltså halv 3, så åkte jag en stund ner på stan, skulle köpa nytt puder inne på H&M =)

När jag stog i kassan så insåg jag att jag glömt pengarna hemma.. *pinsamt*, får göra ett nytt försök en annan dag..

Jag träffade även Alva inne på H&M :), vi snackade en stund tills jag var tvungen att gå mot bussen..

Och nu sitter jag här..

Är väldigt hungrig så ska nog ta mig lite mellis nu.


Ikväll blir det att plugga historia, muntligt prov imorgon om stormaktstiden!

Wish me good luck!


 


Av Linnea Jirsäter - 25 april 2011 17:43

Haha det blev en parfym från Rusta,  luktar jätte gott!

Och för bara 40 kr!


Köpte en tidning inne på Willys också :)


 

Av Linnea Jirsäter - 25 april 2011 15:27

Hallådär,

Sitter just nu hemma hos familjen Andersson, Wilma, Erik och jag cyklade nyss & köpte  glass på Willys och så åt vi glassarna ute i solen :)

Funderar på att låna en pocket av Anna.. (avundsjuk på hur många hon har)


Hörs sen!


 


Linnéa Jirsäter heter jag & här i min blogg skriver jag om allt och inget :)

Kalender ♥

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Letar du efter något?♥

Mina senaste inlägg ♥

Mina kategorier♥

Arkiv ♥

Tidigare år

Bloggar ni borde kolla in ♥

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards