Linnéa Jirsäter♥

Alla inlägg under augusti 2011

Av Linnea Jirsäter - 30 augusti 2011 15:00

 

Från cocoo.se


 

Av Linnea Jirsäter - 30 augusti 2011 14:30

Tjohej!,

Idag började vi 10.00 och slutade 13.20, hur najs är inte det?

Första lektionen var Svenska och sista lektionen var Engelska, vi hade alltså bara 2 lektioner :)

Lärarna har även berättat att nästa vecka ska vi få våra datorer! (om det blir som beräknat)

Så kan knappt vänta tills nästa vecka haha!

Nu så kom jag typ precis hem,

Tänkte äta ngt och sen måste jag börja med bildläxan..


Imorgon ska jag möta min fasa.. Gymnastik!

Usch vad jag hatar gympa..hehe, men jag får ta och göra mitt bästa helt enkelt.


Ciao!


Slänger in en gammal bild på mig & Tindra


 

Av Linnea Jirsäter - 28 augusti 2011 21:03

 


 

Av Linnea Jirsäter - 27 augusti 2011 17:00

 


 


 

Av Linnea Jirsäter - 26 augusti 2011 14:30

 

Glitter, 80:-


 

Av Linnea Jirsäter - 23 augusti 2011 16:33

Hallådär!,

Min skoldag:

Dagen började med att vi skulle visa upp vår kampsång som vi skrev igår inför estet 1orna & 2orna, jag var jätte nervös men jag gjorde det ändå :)

Efter det fick jag äntligen börja med bildlektionerna!, om man går bild & formgivning så vill man ju liksom ha bildlektioner också haha (:

Sist på skoldagen så hade 3orna fixat en 6-kamp för oss 1or,

Det var olika banor, bland annat en sån där då man har ett snöre med en penna runt midjan och så ska man försöka pricka i en flaska,

Men den sista var svårast då man skulle doppa huvudet i vatten för att försöka få tag i ett äpple med munnen och därefter skulle man försöka få tag i en sockerbit i mjöl!

Jag stod över den för jag hade verkligen inte lust att bli helt mjölig i hela ansiktet, jo jag vet att jag är tråkig..

Haha men dom som gjorde det såg riktigt roliga ut!


Nu så sitter jag och kollar på tv,

Tänkte snart baka tror jag.., vi får se hur det blir med det :)


Jag och min eelskling


 

Av Linnea Jirsäter - 22 augusti 2011 16:34

Hejhå!,

Nu är jag hemma från första "riktiga" skoldagen!

Dagen började med att vi samlades i gradängsalen (tror jag den hette) tillsammans med dom andra estet 1orna.

Efter det hade fick vi göra uppgifter tsm med estet 2orna,

Vi gjorde lite olika uppgifter och den sista var att skriva en "kampsång" som handlade om esteterna, haha!

Den var den svåraste uppgiften, men jag är nöjd med vår kampsång som vi ska sjunga inför dom andra esteterna imorgon bitti..

Efter det så hade vi en liten lektion i studieteknik och sist innan vi slutade hade vi speed dating med klassen för att lära känna varann haha..

Det var nervöst och tyst först, men sedan flöt det på, det är ju trots allt sociala och trevliga människor i min klass :)


Nu så ska jag ta det lugnt en stund sedan ska vi och fira Julia!:)


Synes!


 

Av Linnea Jirsäter - 21 augusti 2011 18:23

Hejsansvejsan!,

Tänkte börja med att berätta lite kort om gårdagen:

Som sagt var vi på 50-års fest hos bland annat min moster :)

En massa god mat och trevliga människor,

När vi (ungdomar) hade tröttnat så gick vi hem till Anders och spelade Guitar hero och fetade oss med chips, haha.


Idag började dagen med att mamma och jag tog en sväng till Ikea,

mamma köpte saker till hennes walk in closet och jag köpte en glasburk som jag också idag lagt in gurkor i.

Och nyss åkte familjen Rispling hem från oss, dom var här på fika :)

Kul kul!


Imorgon börjar skolan igen (på riktigt), så nu är det slut med sovmorgon varje dag!


 

Haha, just nu..


 


Linnéa Jirsäter heter jag & här i min blogg skriver jag om allt och inget :)

Kalender ♥

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Letar du efter något?♥

Mina senaste inlägg ♥

Mina kategorier♥

Arkiv ♥

Tidigare år

Bloggar ni borde kolla in ♥

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards